Res en excés: Encara parlem grec (Singular) - Softcover

Batllori Obiols, Toni; Merigó Catot, Antoni; Led Capaz, Pere

 
9788412829921: Res en excés: Encara parlem grec (Singular)

Über die Autorinnen und Autoren

Toni Batllori (Barcelona, 1951-2023). Va publicar els primers dibuixos a finals dels anys seixanta a Mata Ratos i En Patufet i començà a col·laborar el 1973 a El Noticiero Universal. Des de 1980 i fins la seva mort publica una tira diària d'actualitat política, primer al diari esmentat, després al Diari de Barcelona i a partir de 1995 a La Vanguardia. També va col·laborar a l'Avui (Les quatre cantonades), a El País (amb el pseudònim Tonight) i a El Jueves, entre altres publicacions.

Toni Merigó (Sabadell, 1959). Llicenciat en Filosofia Pura. Periodista, ha col·laborat en diferents mitjans com El 9 Nou, El 9 Punt Vallès Occidental, Ràdio Estel i La Vanguardia. Des del 2006 treballa com a editor de taula a Libros de Vanguardia i a la revista Vanguardia Dossier.

Pere Led (Sabadell, 1940). Llicenciat en Filosofia i Lletres, en Teologia i en Psicologia. Catedràctic de batxillerat i tècnic del Cos Superior de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. Ha publicat diversos llibres sobres els seus àmbits de treball.

Von der hinteren Coverseite

A Grècia, bressol de tantes coses, no s’hi va mai, sinó que sempre s’hi torna, com a una «pàtria antiga», en l’encertada expressió de Carles Riba. Al llarg de les pàgines de Res en excés. Encara parlem grec es fa evident el deute cultural que tenim amb Grècia. Una bona part de les paraules d’ús habitual de la llengua catalana, amb els seus derivats, provenen de la llengua grega, sobretot en els camps científic, filosòfic i literari. A Res en excés. Encara parlem grec s’analitzen, de manera detallada i amb voluntat divulgativa, l’origen i el significat de gairebé un centenar d’aquestes paraules que provenen del grec i que encara es mantenen vives en la nostra parla quotidiana, ordenades alfabèticament, explicades i documentades acuradament per Toni Merigó i il·lustrades amb la fina ironia de Toni Batllori.

„Über diesen Titel“ kann sich auf eine andere Ausgabe dieses Titels beziehen.